هلیاهلیا، تا این لحظه: 15 سال و 9 ماه و 14 روز سن داره

خورشید زندگی

مهدکودک

1390/2/26 13:55
نویسنده : مامان سارا
1,323 بازدید
اشتراک گذاری

 

مهد كودك، خوب يا بد؟
 
اگر شما هم ناچار هستيد كه فرزند خردسالتان را براي نگهداري به مهد كودك و مربيان آن بسپاريد، حتما از شنيدن اخبار و اطلاعات متفاوت در اين‌باره گيج شده‌ايد، اخباري كه از تاثيرات مثبت و منفي مهدكودك‌ها مي‌گويند.

اين گونه به نظر مي‌رسد كه مهد كودك مي‌تواند هم مثبت باشد و هم منفي. در واقع كودك با حضور در چنين مكاني و بودن در جمع همسالان، فرصتي پيدا مي‌كند تا مهارت‌هاي اجتماعي و رفتاري‌اش را بهبود بخشد. البته در مقابل نيز مشكلاتي در اين زمينه وجود دارد.

به عنوان مثال هر چه كودك زمان بيشتري را در مهد كودك بگذراند، احتمال بروز مشكلات يادگيري و رفتاري‌اش نيز افزايش مي‌يابد. با اين وجود اكثريت بچه‌ها با شرايط مهد كودك به خوبي كنار آمده و با آن محيط سازگار مي‌شوند، اما براي اين‌كه از نحوه رفتار و برخورد فرزندتان در مهدكودك و ميزان رضايت او مطلع شويد:

با او صحبت كنيد. صحبت كردن به طور منظم و هميشگي در راه برگشت به خانه مي‌تواند نكات زيادي را براي شما روشن و مشخص كند. مثلا مي‌توانيد از او بپرسيد: «امروز چه كار كردي؟ چه كاري را امروز بيشتر از همه دوست داشتي؟ در مهد چيزي بود كه دوست نداشته باشي؟» اگر هم كودك شيرخوار است و نمي‌تواند صحبت كند، هنگام جدا شدن از خانواده به رفتارش دقت كنيد، شايد دوست نداشته باشد از شما جدا شود و به مهد كودك
برود.

به رفتار كودك با مربي‌اش توجه كنيد.

آيا او براي رفتن و رسيدن به مربي عجله دارد؟ آيا وقتي او را مي‌بيند به آغوشش مي‌پرد؟ اگر كودك ناراحت است، مربي مي‌تواند آو را آرام كند؟

به رشد و تكامل كودك دقت داشته باشيد.

وقتي بچه‌ها در حال مبارزه كردن با شرايطي دشوار هستند، ممكن است از نظر رشدي و تكامل‌ پسرفت كنند، بنابراين هميشه به رشد و تكاملش توجه كنيد.

رفتار كودك را در خانه ارزيابي كنيد.

دقت كنيد كه آيا در خانه و در جمع خانواده هم رفتار كودك تغيير كرده است يا نه. هر گونه تغييري مهم است و بايد به آن توجه شود، تغيير در خوردن، خوابيدن و الگوهاي رفتاري مي‌تواند نشانه مهمي باشد كه به پيگيري نياز دارد.

البته هميشه به خاطر بسپاريد كه فراز و نشيب‌هايي پس از ورود كودك به مهد وجود داشته و البته طبيعي هم خواهد بود، اما اگر كودك پس از چند هفته باز هم مشكل دارد، بايد اوضاع را با دقت بيشتري بررسي كنيد و اقدامات لازم را براي آرامش او انجام دهيد.



پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان پاتمه
26 اردیبهشت 90 14:51
سلام ممنون خیلی مفید بود
فلفل بانو
26 اردیبهشت 90 14:52
منم موافقم كه مهدكودك گاهي براي بچه مفيده ولي نمي دونم چرا در اكثر مهدكودكاي ما تا بچه پاش رو ميذاره مريض مي شه. ولي بعضي از مهدكودكا خيلي مفيد هستند و چيزاي خيلي خوبي به بچه ياد مي دن
جیگر طلا
26 اردیبهشت 90 22:33
سلام هلیا جون،خوبی آجی کوچولو. از تبریک آسمونیت ممنون
جوجه نارنجی ما
27 اردیبهشت 90 0:23
عزیزم مرسی که بهم سر زدی.شما هم مادران زایمان کردی >؟دکترتون کی بود ؟از بیمارستانش راضی بودی؟


بله دکتر رمضان زاده (مرضیه) بیمارستانش خیلی خوب بود من که راضی بودم محیطش خیلی آرومه چون فقط خانما هستن خیلی راحتی من که تو طبقات می گشتم و نی نی خوشمل میدیدم

مامان هلیا
27 اردیبهشت 90 8:10
من با چند تا مدیر و مربی های مهد که از اقوام هستن صحبت کردم میگن بچه ها در مهد محبت لازم و کافی رو نمیبینن و به من توصیه کردن هلیا رو تا 4 سالگی نفرستمش مهد . البته هلیا با بچه ها دیر ارتباط برقرار میکنه و لازمه که یک دوره مهد کودک بره اما دلم نمیاد بگذارمش اونجا .
مطلبت عالی بود
هلیا جون رو ببوس

آره راست می گین این یکی از معایب مهدکودک هستش ولی مربی خوب هم شرطه چون من احساس می کنم هلیا با مربی هاش خوب ارتباط برقرار کرده ولی نکته مثبتش اینه که اجتماعی تر شده و آموزشهای زیادی می بینه و مهمتر از همه اینکه مستقل تر شده یا لااقل من اینطور فکر می کنم. هلیا گلی چطوره؟ ممنون از نظرت

مریم
27 اردیبهشت 90 9:36
سلام به هلیا جون و مامان گلش مرسی به ما سرزدین من شما رو لینک کردم
فقط یه خاهشی داشتم لطفا مطلب مهدکودک را با منبع برداشتی بنویسید مرسی بوسسسسسسسسس





چشممممممممممم بوسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس